Ieri, scriam
aici, cum am descoperit o situație „ciudată” în supermarketul Auchan Crângași. Între timp, articolul s-a viralizat, și știrea a fost preluată de mai multe site-uri și de
B1TV. Bine, oamenii mi-au greșit numele, dar nu aici e problema, ci la faptul că s-au limitat doar la o preluare integrală a articolului, fără a cere și un punct de vedere din partea Auchan.
Dincolo de reacția șefului de raion din supermarket, eu, însă, am vrut și o reacție oficială din partea Auchan România, pe care o public integral mai jos:
COMUNICAT AUCHAN
„Referitor la mesajul trimis companiei noastre va comunicam faptul ca am realizat verificarile necesare in magazinul mentionat de dumneavoastra si va putem mentiona faptul ca aceste cantare de la Legume-fructe se intrebuinteaza cu folia de protectie in vederea evitarii situatiilor de cantarire eronata prin patrunderea de impuritati sub talerul de cantarire.
Angajatii nostri sunt instruiti ca toate cantarele sa functioneze cu protectiile aferente, in parametri standard setati conform procedurilor aferente iar situatia expusa poate fi o eroare umana in acel moment.
Cantarirea cu protectie presupune integrarea tarei in sistem care se seteaza manual in meniu, de catre managerul de segment, greutatea produsului fiind cea reala.
Ca metoda de verificare, in momentul inlaturarii protectiei, pe ecranul cantarului va aparea, in dreptul greutatii, eroarea „VVV”, ceea ce inseamna ca doar in acea situatie cantarul va determina o greutate cu +86g. „
Situația reflectată de mine, acea excepție, a apărut dintr-o eroare umană, o eroare punctuală, nu o situație permanentă. Cel puțin asta spune Auchan.
Apreciez rapiditatea cu care echipa de comunicare de la Auchan a dat o reacție. La doar câteva ore de la publicarea articolului, am fost contactat, pe baza unui mail trimis de mine în avans, și și-au spus punctul de vedere. Oamenii ăștia par profesioniști și bine intenționați.
Sper ca întreaga echipă Auchan să aibă aceleași calități, iar situația prezentată să fi fost doar o eroare regretabilă.
Una peste alta, ideea acestor articole e simplă: nu strică să fim vigilenți, să ne uităm atent la cântare, la etichete, la termene de valabilitate, la ingrediente. Pentru că, dacă nu ne gândim noi la noi, nu o va face nimeni altcineva.
Dar de clientii care mananca in magazin si nu platesc de ce nu zice nimeni nimic?sau de clientii care isi cantaresc produsele si mai adauga cateva ulterior?sau de cei care cumpara fistic si selectraza alune ca si pret.nu lucrez la acest hipermarket dar lucrez in vanzari si m am saturat de cei care cauta nod in papura in aceste domenii si care au impresia tot timpul ca cineva vrea sa ii pacaleasca intentionat.Dumneata esti perfecf la munca?
Ai mare dreptate in tot ce spui. Sa o luam pe rand:
– clientii care mananca prin magazine sunt in responsabilitatea magazinului. Cu cativa oameni de paza, lucrurile s-ar rezolva simplu.
– faza cu alunele in loc de fistic, se rezolva la fel: cu un minim sistem de camere de supraveghere. In plus, la casa, angajatul ar trebui sa vada ca e fistic, iar pe bonul de cantar sunt trecute alune.
Pentru toate astea este responsabil patronul. De el depinde cum isi gestioneaza afacerea, ce pierderi isi asuma si ce face sa nu le mai aiba. Crede-ma ca, aici, chiar vorbesc din experienta, am avut o afacere similara.
Despre cat de bun sunt eu la munca, tine doar de mine. Ca angajat trebuie sa-mi merit salariul, sa spuna seful ca mi-am facut treaba. Altfel sunt penalizat. Ca patron, e si mai greu. Trebuie sa muncesti zilnic ca sa produci. Altfel nu ai bani de salarii, de chirii, de stocuri. Si asta este sanctiunea pe care o primesti tu.
Cam multe pretentii pentru un magazin care ofera produse la un pret cat de cat rezonabil,si paza suplimentara,angajatii pe langa ce au de facut sa mai faca si politie,probabil pe un salariu minim pe economie,banuiesc ca,daca ar exista toate acestea lucrurile ar functiona perfect dar nici dvs nu cred ca ati mai cumpara uleiul cu 3 lei ci cu 6.Sunt de acord cu dvs ca atunci cand esti la munca trebuie sa iti faci treaba si stii cu cat si pentru ce esti platit,doar ca la un salariu mic,nici pretentiile nu ar trebui dupa parerea mea sa fie cele mai mari,avand in vedere ca era vorba de o greseala umana in articolul dvs.Eu ma refeream mai sus la bunul simt pe care multi oameni nu il au,dar in schimb au foarte multe asteptari.Nu cred ca trebuie sa vina cineva de la paza si sa iti spuna ca nu ai voie sa mananci si sa nu platesti sau sa lasi carne aruncata pe la nu stiu ce raft de detergenti.Cred ca mai intai trebuie sa ne analizam pe noi si dupa aceea sa aratam cu degetul.
Hai sa o luam pe rand, din nou:
– Ti se ofera un salariu. Il accepti sau nu. Dar odata acceptat, cu fisa postului in fata, trebuie sa-ti faci treaba.
– Nu mi-as face griji de profitul supermarketurilor. Sincer. Daca patronul nu a introdus paza pana acum, pentru eliminarea problemelor enuntate de tine, nu e din cauza ca nu-si permite. E pentru ca marja de pierdere e prea mica si nu-si bate capul cu ea.
– Unii oameni au nevoie sa fie civilizati cu forta. Nu cred ca apelarea la bunul lor simt este suficienta.
Daca tot vrei sa te implici, sa faci viata mai buna oamenilor de ce nu scrii un articol despre sistemul de sanatate din Romania unde acolo exista cu adevarat probleme si ne afecteaza mai mult,unde ne sunt luati banii iar cand ajungem la doctor platim din nou,unde spre deosebire de retail unde ai dreptul sa alegi unde sa ti cheltui banii ,aici nu prea ai de ales deoarece banii iti sunt luati.Parerea mea este ca exista lucruri mult mai importante si mai grave de rezolvat la noi in tara, decat aceste detalii prezentate de tine.
Sunt multe probleme in tara asta. Mi-ar fi imposibil sa scriu despre toate. Despre sistemul sanitar, am scris, insa, destule si voi mai scrie. Poate te uiti si prina arhive. Oricum, multumesc de sugestie.